Ihelgen/igår/idag


Våran helg då.
Har bestått av tjejlösa, bowlingspel & "bilmecka" (Ronny&Tobbe med hans bil)
Phille & Jag har varit mest själva,
en har varit ute några timmar på tomten och fixat och vid garaget och "meckat" med pappa & Tobbe.
Och även fast Tobbe är här har jag lyckats med mina orkieér :):)
Hihi sorry tobbe, men alla blomor bara dog sist när du var här ju ;))
 

Orkideé tips:
Klipp klipp klipp: Av stjälken så fort den är minsta lilla brunaktig
Blomman gillar em.sol = Placerat i ett ljustfönster alltså, men inte i "den starka dagssolen"
Vattna med ca 1dl vatten, MAX en gång i veckan
Vattna med orkieé näring (jag köper icas "i love eco" märke, dyrare behöver de inte vara) ca 1dl en gång i månaden.
 
En sväng till Rusta, för att byta färg på två hyllor och en sväng till Ikea hanns jag & Phille oxå med :)
Från Ikea blev de massa nytt, dock ända grejen vi skulle ha va "TILLFÄLLIGT SLUT"...
de va väl typiskt.
Men hittade massa andra godingar, från deras nyheter :))
När man går på Ikea blir man alltid fattig men en gnutta lyckligare ;)
Måste ha en klädstång (MULIG), en prisvärd 99kr tillfällig stång att hänga alla ytterkläder på.
För till helgen börjar nämligen vi med hallgolvet,
då ska de rivas garderober och läggas golv. ev riva en vägg, får se hur långt grabbarna hinner.
Jag lär ha fullt upp med massa jobb och leka med kids :):)
Bla. dom här nya underläggen till köksbordet fick åka med hem :) (hela 9kr/st)
Den här vasen var på rea, den har jag kollat på förut, för 129kr men kostade bara 29kr nu :)
Och en kast av sommaren fick vi hemma nu oxå, mamma kom hem med blommor från min rabatt på landet :) Tack mammi <3
 
Idag då, bestämde sig Phille för att inte sova längre än till 5:30 ...
Efter att ha gnällt lite under natten oxå..
Tror lillkillen har växtvärk.. Har legat och masserad hans ben halva natten. Men vad gör man inte för lite sömn.
Nu har jag lämnat den här plutten på dagis & tänkte själv lägga mig och vila en stund innan jag börjar jobba.
Hoppas på att jag få må bra på jobbet idag och inte ha så där fruktansvärt ont som jag har börjat få senaste veckan :((
Ha en bra dag vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0