Gravidlista

När fick du reda på att du var gravid? 9 September 2010
Blev det en chock? Nej, var planerat :)
Hur gammal var du? 23
Hade du mycket halsbränna? Japp i 6 veckor
Spydde du mycket? Nej, inte en gång!
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej
Hade du mycket foglossning? Nej
Hade du sammandragningar? Ja, de sista veckorna
Har du fått bristningar? Ja, nårga fram på magen, men dom syns knappt nu, har bleknat rätt mycke.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Flicka, Men de kom ut en liten Philip :)
Vad hoppades du på? En flicka 
Hade du mycket vätska i kroppen? Mmmmmmmm
Hur mycket gick du upp i vikt? 25kg
Hur ser du på graviditeten idag? Det var jobbigt i början, var sjukt trött, sen v20-30 mådde jag skit bra, då var de hur mys som helst att visa magen :) Sen sista veckorna var tungt, fick sätta in en nefrostomi och så.. Gick du över tiden? Nej
När började din förlossning? Fick första värken på fredagen den 6 maj kl 20:30 (precis när sverige matchen i hockeyn skulle börja)
Hur lång tid tog det? Vi blev inskrivna på sös kl 23:30 samma kväll. Och 6:18 så kom han ut :) Så fort.. Från första värken till att han var ute var 9timmar & 48minuter =)
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 6cm
Vad tyckte du var jobbigast?
Det var helt klart när jag skulle börja att krysta och jag inte kände krystvärkarna (när man ska krysta för att spricka så lite som möjligt). Bad Barnmorskan att hålla tillbaka om jag krysta för mycke.
Var du rädd för något? Ja för allt typ. Hela förlossningen. Att man har kämpat med att få ut normalt och så blir man ändå tvungen att ta kejsarsnitt. Att bajsa på sig. Att inte få ut en levande/frisk bebis. Att dö... Så ja, jag var rädd för allt. Men de gick så himla bra =) 
Grät du?
Nej
Skrek du? Ja, efter Lustgasen!!!
Tog du nått smärtstillande? Lustgas & Epidralen (verkligen att rekommendera) ++
Blev du sydd? 6 små stygn inne i vaginan
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet?
Ronny, Barnmorskan och sköterskan
Hade du någon nära med dig?
Ronny, höll i mina händer ovanför mitt huvud
Hur stor var bebisen? 3545g 49cm
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick hon heta? Philip Kjell Stefan Sandgren
Hur ser du på förlossningen idag? Jag är jätte nöjd med min förlossning, att den gick så snabbt. Kanske för att jag var(är) ganska bestämd av mig!
Var allting värt det? Jaaaaa!!! Skulle lätt göra de igen för att få ett litet syskon till Phille ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0