Sverigedemokraterna

Jag säger som stefan,
Är det sånt här man ska behöva stå ut med när man har röstat i ett demokratiskt land ?

Nu är det klart att Sverigedemokraterna kommer sitta med och bestämma under dom nästkommande fyra åren och många idioter är skogstokiga över det.
Jag trodde ändå vi levde i ett demokratiskt land där man röstade på vilka som skall styra landet och det har svenska folket gjort. Varför alla är förvånade över att SD blev inröstade med sina 5,7% fattar jag inte. Det enda som är förvånande för min del är att SD fick 5,7%, jag trodde att dom skulle hamna under 4,5% men det visar att det finns ett stort missnöje bland det svenska folket.

Sverigedemokraterna är inget bra parti men jag röstade på dom för att det tas upp två väldigt viktiga saker enligt mig:
1. Invandiringspolitiken (som är skit i detta land)
2. Att värna om våra äldre (inte behandla dom som ohyra)

Hade bara Alliansen el. de RödGröna tagit krafttag mot dessa punkter så hade dom fått min röst utan att tveka men nu är det så att vi bor i ett land vart det är fult att säga nej eller vad man tycker och tänker och det måste vi ändra på NU och inte i framtiden.

Ta mig som exempel. Jag gick ut öppet med att jag hade röstat på SD och jag blev direkt påhoppad av släkt och vänner.
Är det sånt här man ska behöva stå ut med när man har röstat i ett demokratiskt land ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0