Tur man är "gift" med en bilmeck!

Ja, sista julshoppingen var i nacka köpcentrum idag.. de gick bra!
På väg hem tänkte jag hanlda lite på ica.. de var mindre bra!
När jag kom ut till bilen efter 20 min, så startade inte bilfanskapet!!!!!!
Hade ju våran citroen.. men inte spelade de nån roll.. Ut på sickla perkeringen och jaga någon snäll med startkablar.. Hmm.. frågade hur många som helst... "ingen hjälper en kvinna i nöd" vad är de här för nått.. alla är så stressade inför julen.. och jag höll på frysa ihjäl.. Tre snälla killar hjälpte mig att försöka på de gamla viset, putta i gång cittran..men neee inte hjälpte de.. Tillslut fick jag tag på ett snällt par, som hade startkablar.. han fixade och fixade.. jag försökte starta.. men inte de hjälpte , så det var inte batteriet som blivit urladdat (som vi trodde).. Åhh de här var min vanliga tur!
Så ronny fick komma och hämta mig efter att ha försökt få igång bilen i knappt en timma.
Så när den riktiga bilmecken av oss två kommer, så vet han vad felet är.. Nu kommer jag inte på vad de heter.. men nått i den stilen med att "datorn i bilen inte känner igen nyckeln" hmmm..
Nu sitter Ronny på väg till Sickla med Tompa och ska försöka lura cittran, med att starta med den andra nyckeln.. får de om de går, annars skulle dom bogsera den till R:s jobb..
Åh.. de var ju precis de här man behöver innan jul *not*
Hoppas ni haft en bättre dag än mig.. nu ska jag spola upp ett varmt bad så jag tinar igen, efter att ha frusit häcken av mig på Sickla parkering..
Tack till de tre norrlänningarna som försökte putta igång mig, Tack till paret med start kablarna, Tack till min kärlek "bilmekken" som hämta mig och alltid fixar, INTE TACK till er som bara gick förbi och inte ville hjälpa kvinnan i nöd....


Kommentarer
Postat av: Dessie

Vilket mek mitt i Julruschen :/

2010-12-21 @ 23:27:53
Postat av: Anonym

Såååå älskling, nu är våra båda bilar hemma igen :)

Det gick att starta med x-tra nyckeln. Det var som du skrev att bilen inte kände igen bilnyckeln Imobelizer fel kallas det! Sov gott nu älskling så kommer jag och kryper ner snart hos dig. Älskar dig.

Puss puss puss



PPs. Fan vad sjysst du är TOMPA som alltid ställer uupp :D Ds

2010-12-22 @ 00:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0