BARN SKA FÅ VARA BARN

En liten tankte.. har tänkt på de länge.
Att det är viktigt att barn får vara barn..
Finns dom som mixtrar och fixar med sina barn..
åh.. tycker synd om dem..
Det passar sig lixom inte att en 7årig flicka har löshår? Fixar franskmanikyr? sminkar sig när hon går till skolan/ut och handlar eller ut till parken? Vart är världen på väg?
Alltstå det finns nog inget fulare än att se så unga tjejer med "vuxensaker på sig"...!!!! 
Seriöst vore de min dotter, hade hon fått vara barn..
Var barn så länge som de går, det är ju så härligt att få vara de!!
Man minns ju själv hur de var..
"Ville inte bli vuxen"..
"Ville vara barn föratlltii"..
Visst okej, om man är hemma, om dottern själv sminkar sig och visar hur fint de blev
(det är ju bara urgulligt) Men att gå ut på stan/parken/affären?
Jag tycker iallafall inte att det passar sig, (om man inte ska på något speciellt tillfälle) Typ maskerad!!!

En liten tanke från mig...
Vad tycker ni?
Ska en 7årig tjej sminka sig, skaffa löshår och lösnaglar?
Är det fint?
Det här gör mig upprörd iallafall.. BARN SKA FÅ VARA BARN!!
Kommentarer tack...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker också att barn ska få vara barn, men så länge dem vill sminka sej och så, så ska dem få göra det.. att förbjuda ett barn att testa och pröva på är sjukt.

Och en annan sak är när vuxna klär sej likadant som barnen, typ har samma tröjor, byxor, klänningar, skor på sej... det gillar jag inte, det är sjukt.

2010-04-13 @ 23:35:52
Postat av: elin löfström

tycker du har fel där! de e gulligt om man kan ha samma kläder å sånt på sig om man nu hittar till både den vuxne å barnet... ;) där tycker ja att du har helt fel anonymbloggaren ..

2010-04-21 @ 23:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0